wtorek, 13 grudnia 2022

Wierny, aż do końca.

Noszę w sercu obraz Jezusa, który w ostatnich dniach przywołuje Jana Chrzciciela. Słowa Jezusa o Janie to bardzo subtelna dla Niego pochwała. 

Gdy uczniowie Jana przychodzą do Jezusa z pytanie, czy jest On Tym, na którego  czekamy, Jezus udziela odpowiedzi odwołując się do uzdrowień, które dokonują się na ich oczach. Jezus nie mówi, ja to uczyniłem, tylko idźcie i oznajmijcie Janowi, to , co widzieliście, to czego byliście świadkami i gdy Oni już odchodzą Jezus kontynuuje świadectwo o Janie Chrzcicielu:    " Zapewniam was:  Nie ma  większego człowieka od Jana Chrzciciela". Uczniowie musieli słyszeć te słowa, które ich samych wypełniły nadzieją w sytuacji dla nic nie łatwej, gdy ich nauczyciel został uwięziony. Bardziej jednak ucieszyły ich słowa, które dla Jana stały się odpowiedzią:" On jest tym, o którym napisano: Oto Ja wysyłam mojego posłańca przed Tobą, aby przygotował Twoją drogę przed Tobą". Mt 11, 7 - 11

Jan, który w momencie spotkania Maryi z jego matką Elżbietą został napełniony Duchem Świętym nie przestaje być Jemu wierny,  a w chwili ciemności, posyła uczniów po Światło. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz