wtorek, 2 maja 2023

Niepewność czy wiara.

Żydzi zgromadzeni wokół Jezusa, pytają dokąd będzie On ich trzymał w niepewności, a Jezus odpowiada, że to nie On, lecz ich niewiara trzyma ich w niepewności.  "Powiedziałem wam, a nie wierzycie. Czyny, których dokonuję w imię mojego Ojca, świadczą o Mnie. Ale wy nie wierzycie, bo nie jesteście z Moich owiec. Moje owce słuchają mego głosu , a ja znam je. Idą one za Mną, a ja daję im życie wieczne.

Nie można żyć w jedności z Chrystusem, będąc poza Kościołem. Nie można żyć w jedności z Nim nie słuchając Kościoła, który założył sam Chrystus i jest w Nim obecny, jak Pasterz w swojej Owczarni.

Z jaką radością mówi Jezus o swoich owocach. " Moje owce słuchają Mojego głosu, a Ja znam je. Idą za Mną" -  mówi Jezus. I są one bezpieczne, bo sam Ojciec dał je Jezusowi. Z jaką dumą  brzmią słowa Jezusa o Ojcu: Mój Ojciec, który mi je dał  jest większy od  wszystkich". J 10, 22 - 30

Jezus żyje w całkowitej jedności z Ojcem.   I ku takiej jedności prowadzi swój Kościół.

Jezus uświadamia pytającym Go, że to nie Jego słowa trzymają ich w niepewności, lecz ich niewiara. To ona trzyma ich w niepewności. Powiedziałem wam, a nie wierzycie- mówi Jezus.

 A ja ? Ile już słów usłyszałem od Jezusa? 

Jaka jest moja wiara? 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz