środa, 25 sierpnia 2021

Jak grób pobielany czy świadek Chrystusa?

 

Jezus przemówił tymi słowami: " Biada wam, uczeni w Piśmie i faryzeusze, obłudnicy! Bo podobni jesteście do grobów pobielanych, które z zewnątrz wyglądają pięknie, lecz wewnątrz pełne są kości trupich i wszelkiego plugastwa. Tak i wy z zewnątrz wydajecie się ludziom sprawiedliwi, lecz wewnątrz pełni jesteście obłudy i nieprawości. Biada wam, uczeni w Piśmie i faryzeusze, obłudnicy! Bo budujecie groby prorokom i zdobicie grobowce sprawiedliwych, i mówicie:" Gdybyśmy żyli za czasów naszych przodków, nie bylibyśmy ich wspólnikami w zabójstwie proroków". Przez to samo przyznajecie, że jesteście potomkami tych, którzy mordowali proroków. Dopełnicie i wy miary waszych przodków". Mt 23, 27 - 32 

Kim jestem? Wczoraj w uroczystość świętego Bartłomieja , ewangelicznego Natanaela Jezus pochwalił postawę szczerości i prawdziwego stawania przed Bogiem na modlitwie. Pochwalił człowieka, w którym nie ma podstępu i zakłamania. W dzisiejszym czytaniu, Jezus gani postawę obłudy i zakłamania, postawę człowieka, który zabija w sobie i w innych dary i owoce Ducha Świętego. Gani człowieka, który gromadzi w sercu złość i niegodziwość i nie ma w nim prawdy, żyje na pokaz. Ile we mnie jest Prawdy? Czy pozwalam jej wzrastać, a ile we mnie fałszu ? Jezus nie przestaje mnie kochać i czeka na moje nawrócenie. Czy wierzę Jezusowi? 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz