piątek, 29 września 2017

Czuwając, otwarci na dobro.

" Gdy Jezus ujrzał Natanaela,który się do Niego zbliżał,powiedział o nim:
Oto prawdziwy Izraelita, w którym nie ma fałszu".
Natanael zaś zapytał: "Skąd mnie znasz?" Jezus mu odpowiedział:
"Ujrzałem cię stojącego pod drzewem figowym, zanim cię zawołał Filip."
Wówczas Natanael wyznał: Rabbi, "Ty jesteś Synem Bożym! Ty jesteś
królem Izraela!" Jezus odrzekł: "Wierzysz, ponieważ powiedziałem ci: Ujrzałem
cię pod drzewem figowym, zobaczysz jeszcze więcej. "
I powiedział mu: "Uroczyście zapewniam was: Ujrzycie otwarte niebo,
a także aniołów Bożych, którzy będą wstępowali i zstępowali na Syna Człowieczego."J 1, 47-51

Dzisiejsze Słowo porusza wiele wątków: 
Dobra, które dostrzega Jezus w Natanaelu
 i nazywa je. Choć wie, że to tylko odrobina,
ale chce pokazać, że na tym niewiele, może zbudować jeszcze więcej,
może pomnożyć to dobro.
Wiary "Wierzysz, mówi Jezus, ponieważ powiedziałem ci:
Ujrzałem cię pod drzewem figowym, zobaczysz jeszcze więcej. "
Zobaczysz jeszcze więcej jeżeli pozwolisz się prowadzić już nie człowiekowi,
ale Bożemu Słowu. Bo wystarczyło tylko jedno zdanie, wypowiedziane przez Jezusa, by ożyła wiara Natanaela, a przecież Jezus przygotował dla niego o wiele więcej.
I Życie w prawdzie, bez zakłamania i obłudy. 
Obłudy, którą papież Franciszek nazywa wirusem, 
który pozostając w cieniu, uwodzi kłamstwem".
" Oto prawdziwy Izraelita,w którym nie ma fałszu" - mówi Jezus, zachęcając
nas do Życia, którym mamy oddawać Chwałę Bogu,
wpatrując się w przykład Świętych i Aniołów Bożych,
których Pan wysyła przed nami, aby pomagali nam
dostrzegać  dobro w sobie i innych, a unikać zła, które nieprzyjaciel stawia
na naszych drogach.  "Szukajcie, dobra, a nie zła, abyście żyli,
a Pan, Bóg Zastępów, będzie z wami"- mówi prorok Amos. /Am 5,14




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz