czwartek, 9 czerwca 2022

Najwyższy i Wieczny Kapłan.

 

Jezus podniósłszy oczy ku niebu, rzekł: Ojcze, nadeszła godzina. Prócz swego Syna chwałą, aby Syn Ciebie nią otoczył i aby mocą władzy udzielonej Mu przez Ciebie jak każdym człowiekiem dał życie wieczne wszystkim, których Mu dałeś. Ja za Nimi proszę, nie proszę za światem, ale za tymi, których mi dałeś, ponieważ są Twoimi. Ja im przekazałem Twoje słowo, a świat ich znienawidził za to, że nie są ze świata, jak i ja nie jestem ze świata. Nie proszę, abyś ich zabrał ze świata, ale byś ich ustrzegł od złego. Oni nie są ze świata, jak i Ja nie jestem ze świata. Uświęć ich w prawdzie. Słowo Twoje jest prawdą. Jak Ty mnie posłałeś na świat, tak i Ja ich na świat posłałem. A za nich Ja poświęcam w ofierze samego siebie, aby i oni byli uświęceni w Prawdzie. 

Jezu, Najwyższy i Wieczny Kapłanie, ofiarowałeś za uczniów Twoich swoje życie, aby zostali uświęceni w Prawdzie. Uświęceni czyli zanurzeni w Duchu Świętym, który objawia im całą prawdę zawartą w Twoim Słowie. To Słowo jest Prawdą. Poświęciłeś i złożyłeś w ofierze swoje życie, aby tak się stało. Aby pomimo nienawiści tego świata pozostali w tym świecie zanurzeni w Prawdzie, która osłoni ich serca przed nienawiścią i aby mieli radość w sobie w całej pełni.
Jezu, nie prosisz dla nich o chleb i dach głową, nie prosisz o długie życie, ale prosisz o dary duchowe, o łaskę, którą  sami umocnieni będą zdolni umacniać tych, do których ich posyłasz. Spraw, Panie, aby wszyscy Kapłani doświadczyli  zanurzenia w Miłości, którą Ty ich umiłowałeś i nie utracili radości. 
Uwielbiony bądź Panie, za dar Twojego Kapłaństwa. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz