czwartek, 8 marca 2018

Tak często bezsilni -" na własne życzenie"

"Słuchajcie Głosu Mojego", woła dziś Pan Bóg przez Proroka Jeremiasza.
 Ale oni nie usłuchali i nie chcieli słuchać i poszli za zatwardziałością
  swych przewrotnych serc, mówi dalej Prorok. / Jr 7,23 - 28
        A ja? Czy umiem słuchać całym sercem?
Pan  Jezus mówi dziś o przeszkodach
 jakie stawiamy, sobie sami, swojemu sercu,
dopuszczając zło, które osłabia nas wewnętrznie i sprawia,
że stajemy się niewrażliwi na Boży Głos.
" Gdy ktoś silny i uzbrojony strzeże swego pałacu, jego mienie jest bezpieczne.
Lecz gdy nadejdzie mocniejszy od niego, pokona go,
zabierze uzbrojenie, któremu zaufał,
i rozdzieli zdobyte na nim łupy.
Kto nie jest ze Mną, jest przeciwko Mnie, a kto nie zbiera ze Mną,
ten rozprasza, mówi Pan Jezus. / Łk 11, 14 - 23/

        Nigdy nie będę na tyle silnym,  aby oprzeć się silniejszemu ode mnie.
        Potrzebuję Bożej ochrony, Bożego Słowa,
        ale przede wszyskim, muszę pozostawić własne zabezpieczenia.
       To wszystko, co stanowi moje uzbrojenie, na czym tak bardzo polegam,
co zamiast pomagać, przeszkadza i spowalnia serce.
Wszystko to mam odrzucić. Święty Paweł napisał wyraźnie:

" Nie walczymy bowiem przeciw krwi i ciału,
 ale przeciwko zwierzchnościom i władzom,
 przeciwko władcom tego świata,
przeciwko złym duchom na wyżynach niebieskich.
 Dlatego nałóżcie pełną zbroję ,
abyście w dzień zły mogli stawić opór
i ostali się dzięki pokonaniu wszelkich przekód.
Stańcie więc i przepaszcie wasze biodra Prawdą,
załóżcie pancerz Sprawiedliwości, a na nogi włóżcie gotowość głoszenia dobrej nowiny pokoju. 
Zawsze miejcie tarczę wiary...
Przyjmijcie też hełm zbawienia, oraz miecz ducha, którym jest Słowo Boże.
Przy każdej okazji módlcie się w Duchu,
zanosząc prośby i błagania. 
W tym celu wytrwale czuwajcie na modlitwie." / Ef 6, 10 -18/


Święty Michale Archaniele, 
      wspomagaj nas w walce.         



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz