niedziela, 25 czerwca 2017

Aby się nie bać

(Mt 10, 26-33)

Nie bójcie się tych, którzy zabijają ciało

Słowa Ewangelii według Świętego Mateusza
Jezus powiedział do swoich apostołów:
«Nie bójcie się ludzi! Nie ma bowiem nic skrytego, co by nie miało być wyjawione, ani nic tajemnego, o czym by się nie miano dowiedzieć. Co mówię wam w ciemności, powtarzajcie w świetle, a co słyszycie na ucho, rozgłaszajcie na dachach.
Nie bójcie się tych, którzy zabijają ciało, lecz duszy zabić nie mogą. Bójcie się raczej Tego, który duszę i ciało może zatracić w piekle. Czyż nie sprzedają dwóch wróbli za asa? A przecież bez woli Ojca waszego żaden z nich nie spadnie na ziemię. U was zaś policzone są nawet wszystkie włosy na głowie. Dlatego nie bójcie się: jesteście ważniejsi niż wiele wróbli.
Do każdego więc, kto się przyzna do Mnie przed ludźmi, przyznam się i Ja przed moim Ojcem, który jest w niebie. Lecz kto się Mnie zaprze przed ludźmi, tego zaprę się i Ja przed moim Ojcem, który jest w niebie».

Nie bójcie się!
" Ten kto się lęka nie wydoskonalił się w miłości powie św. Jan ( 1J 4,18)
Sami o własnych siłach nie jesteśmy zdolni do wyzbycia się lęku.
 Człowiek przeniknięty, osaczony lękiem wobec zła niejako automatycznie ulega złu,
bądź też sam atakuje złem. Agresja rodzi agresję, zło przyciąga zło.
Potrzebujemy Boga - Jezusa, który zwyciężył zło, przez mękę i śmierć na krzyżu.
Potrzebujemy Jego Obecności w naszych sercach i w naszej codzienności.
"Piotrze, Ja prosiłem za Tobą, aby nie ustała Twoja wiara - powiedział Jezus. ( Łk 22.32)
Jeśli poprosimy Jezusa  o pomoc, by wyzwolił nas przez Ducha Świętego
 z lęku i wszystkich jego konsekwencji, usłyszymy jak  Jezus mówi do każdego z nas:
 " Prosiłem  za Tobą, aby nie ustała Twoja wiara, twoja miłość, 
byś stał się  Moim świadkiem, zło dobrem zwyciężając."
 Pytam dziś: Ile jest we mnie jeszcze lęku?
Oddam go Jezusowi.

                                                      Jezus modli się za mnie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz