poniedziałek, 19 czerwca 2017

Zderzenie ze Slowem.


"Słyszeliście, że powiedziano: Oko za oko i ząb za ząb. A Ja wam powiadam:
 Nie stawiajcie oporu złemu, lecz jeśli  cię ktoś uderzy w prawy policzek,
nadstaw mu i drugi...." Mt 5,38- 39
I na tych słowach kończyło się dziś moje rozważanie.
Później jednak pojawiło się wiele myśli:

Nie spodziewałam się, że dziś to Słowo zderzy się  ze mną..
" Nie stawiajcie oporu złemu, nadstaw policzek drugi.
Przecież Jezusowi nie chodziło o to, by się podstawiać.
W tle dochodziła myśl, by nie rozprzestrzeniać  zła, by nie oddawać złem za zło.
 A jednak  to powyższe zdanie wracało.
Po pracy, adoracji sięgnęłam po Pismo święte.
 Natrafiłam na tekst św. Mateusza ; zapowiedź prześladowań:
 "Miejcie się na baczności przed ludźmi! Będą was wydawać ... .
 Aż dotarłam do słów: " Gdy was prześladować będą w tym mieście,
uciekajcie do innego"
 A więc nie chodzi Jezusowi o podstawianie i czekanie,
 aż oprawca się znudzi przemocą słowną lub fizyczną.
Nie chodzi o to by pozwolić na krzywdę.
Przecież i Jezus zapytał  oprawcę podczas męki.
Jezus chce powiedzieć, że prześladowania i trudności dnia codziennego
 nie ominą nikogo z nas, są one wplecione w naszą codzienność.
O czym zapewnia dalej Pan Jezus. "Zaprawdę, powiadam wam:
 nie zdążycie obejść miast Izraela, nim przyjdzie Syn Człowieczy.
 A więc nie stagnacja, ale szukanie pomocy i rozwiązań otwierając drzwi,
 o czym mówił zachęcał dziś Ojciec Adam Szustak w : "SzustaRano" .
Przypomniało mi się również opowiadanie z cytowanej już wcześniej nowenny,
ale o tym, postaram się jutro.. A dziś Matka Najświętsza niech wstawia się za nami.
Pytam Ją czasami Maryjo , jak Ty znosisz to wszystko?
 Jeśli moje skażone grzechem serce kurczy się w bólu,
gdy widzę tyle cierpienia w moim zasięgu,
to co się musi dziać w Twoim Niepokalanym,
gdy widzisz wszystkie swoje dzieci na całym świecie?
Jak bardzo Twoje Serce potrzebuje naszego pocieszenia i wynagrodzenia.
Tymczasem to Ty, Matko Najświętsza przychodzisz nam z pomocą.
Bądź pozdrowiona Maryjo. Dziękuję, że jesteś...

Zdrowaś Maryjo, łaski pełna, Pan z Tobą.
 Błogosławionaś Ty między niewiastami i błogosławiony jest Owoc żywota Twojego Jezus.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz