środa, 11 maja 2022

Słowo i ogień.

 " Jezus zaś tak wolał: Ten kto we Mnie wierzy, wierzy nie we mnie, lecz w tego, który Mnie posłał. A kto Mnie widzi, widzi Tego, który Mnie posłał. Ja przyszedłem na świat jako światłość, aby nikt, kto we Mnie wierzy nie pozostawał w ciemnościach." J 12, 44 - 46

" Wierzę w jeden, święty, powszechny i apostolski Kościół, jeśli tak, to wierzę w Jezusa Chrystusa, który jest Fundamentem Kościoła, jest Tym z Którego przebitego boku narodził się Kościół - Jego sakramenty; A jeśli wierzę w Jezusa, to wierzę  w Tego, Który Go posłał. I jeśli w jakiś sposób uderzam w Kościół, to uderzam również w Jezusa - samego Boga. Czy mam tego świadomość, że Bóg walczy w obronie Kościoła, za który Jezus oddał swoje życie. Czy mam świadomość, że Bóg walczy o każdego człowieka, za którego Jezus oddał życie, a skoro tak, to czy mam świadomość, że Bóg walczy o mnie i o ciebie?

  W dalszych słowach Jezus dziś mówi:

 " A jeżeli ktoś słyszy słowa Moje, ale ich nie zachowuje, to Ja go nie potępię. Nie przyszedłem bowiem po to, aby świat potępić, ale by świat zbawić. Kto Mną gardzi i nie przyjmuje słów moich, ten ma swego sędziego: słowo, które wygłosiłem, ono to będzie go sądzić w dniu ostatecznym. Nie mówiłem bowiem sam od siebie, ale Ojciec, który Mnie posłał, On Mi nakazał, co mam powiedzieć i oznajmić. A wiem, że przykazanie Jego jest życiem wiecznym. To, co mówię, mówię tak, jak Mi Ojciec powiedział. J 12, 47 - 50


Jezus chce, aby Jego słowo dotarło do serca, chce je poruszyć, by zapłonęło, by przemieniło serce. Doświadczył tego prorok Jeremiasz, który próbował uciec od słowa I powiedziałem sobie: Nie będę Go już wspominał, ani mówił w Jego imię. Ale wtedy zaczął trawić moje serce jakby ogień żarzący się w moim ciele. Czyniłem wysiłki, by go stłumić, lecz nie potrafiłem. Jr 20, 7 - 9

Jeśli odrzucę, zagłuszę, Słowo, to odrzucam Jezusa i nawet jeżeli dziś stłumię ten ogień, nie zdołam uciec od Niego.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz