sobota, 21 maja 2022

Trzy razy M silniejsza od nienawiści.

 

" Jeżeli was świat nienawidzi, wiedzcie, że Mnie wpierw znienawidził. Gdybyście byli ze świata, świat by was kochał jako swoją własność. Ale ponieważ nie jesteście ze świata, bo Ja was wybrałem sobie ze świata, dlatego was świat nienawidzi. Pamiętajcie i słowie, które do was powiedziałem: " Sługa nie jest większy od swego pana. Jeżeli Mnie prześladowali, to i was będą prześladować. Jeżeli moje słowa zachowali, to i wasze będą zachowywać. Ale to wszystko wam będą czynić z powodu mego imienia, bo nie znają Tego, który Mnie posłał". J 15, 18 - 21

Do kogo należę, czyją jestem własnością? Na chrzcie świętym, otrzymaliśmy pieczęć Ducha Świętego, Bóg Ojciec wypowiedział nad nami słowa: Jesteś Moim umiłowanym dzieckiem, zostałeś obmyty we Krwi Chrystusa, który oddał za Ciebie swoje życie. Imię Jezusa jest w Tobie. W Komunii Świętej zapraszasz Go do serca, przychodzi ukryty w białej konsekrowanej hostii. Jedyny Bóg w Trójcy Świętej jest w Tobie, prowadzi i kieruje Tobą, tak samo jak pierwszymi uczniami Jezusa. To  Duch Święty prowadził ich do miejsc, do których pójść powinni. Apostołowie nie tylko głosili naukę o Jezusie Chrystusie ale też trwali w relacji z Nim. Duch Święty prowadzi ich, a oni słuchają Jego głosu. 

Duchu Święty, Miłości Ojca i Syna, prowadź i kieruj mną, zachowaj moje serce przed zniechęceniem. Duchu Święty, proszę, strzeż moich kroków i myśli, by dalekie było ono od myślenia i postępowania tego świata, umocnij we mnie słowa Jezusa, bym nigdy nie zwątpiła w Jego obecność, a własnym postępowaniem nie zagłuszała Twojego głosu i nigdy nie zwątpiła w Twoją i Jego obecność, gdy przyjaciele tego świata odrzucą mnie, pozwól mi pozostać ponad nienawiścią, w Twojej przyjaźni.

 " Już was nie nazywam sługami, lecz przyjaciółmi". 

Przyjaciel Jezusa nie jest własnością tego świata i nie żyje według wymogów tego świata. Żyje w Sercu Jezusa i jest przez Niego chroniony. Sam Jezus posyła Ducha Świętego i swoich przyjaciół, by wyprowadzili nas z miejsc i relacji, które zagrażają naszemu życiu. Doświadczyłam tego wielokrotnie.

 Jezu Chryste, dziękuję Ci,  

Duchu Święty uwielbiam Cię, 

Miłości Ojca, prowadź mnie. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz